ÎMPOTRIVA MARELUI SINOD – Sinaxa Clericilor și a Monahilor Ortodocși din Volos:
https://saccsiv.wordpress.com/2016/07/07/impotriva-marelui-sinod-sinaxa-clericilor-si-a-monahilor-ortodocsi-din-volos/
Mitropolitul Ieremia al Gortinei: De ce MARELE SINOD i-a numit pe eretici “Biserică”?:
https://saccsiv.wordpress.com/2016/07/06/mitropolitul-ieremia-al-gortinei-de-ce-marele-sinod-i-a-numit-pe-eterici-biserica/
VIDEO: Pr. Iulian Prodromitul despre căsătoriile mixte și despre adunarea din Creta – „sinod” neortodox:
http://sinodultalharesc.xyz/2016/07/09/video-pr-iulian-prodromitul-despre-casatoriile-mixte-si-despre-adunarea-din-creta-sinod-neortodox/
VIDEO. Părintele Iulian de la Prodromu: SĂ FIE RESPINS Sinodul din Creta:
https://saccsiv.wordpress.com/2016/07/12/video-parintele-iulian-de-la-prodromu-sa-fie-respins-sinodul-din-creta/
Părintele Iulian de la Prodromu – Sinodul din Creta este un sinod tâlhăresc:
http://sinodultalharesc.xyz/2016/07/09/parintele-iulian-de-la-prodromu-sinodul-din-creta-este-un-sinod-talharesc/
VIDEO. Gheron Sava Lavriotul: SINODUL DIN CRETA ESTE ERETIC / Un exemplu – ne baga ecumenismul in familie prin CASATORIILE MIXTE / Consiliul Mondial al Bisericilor trebuie ANATEMATIZAT / Si un MESAJ CATRE ROMANI – NU MAI MERGETI la bisericile unde Episcopii primesc acest Sinod:
https://saccsiv.wordpress.com/2016/07/13/video-gheron-sava-lavriotul-sinodul-din-creta-este-eretic-un-exemplu-ne-baga-ecumenismul-in-familie-prin-casatoriile-mixte-consiliul-mondial-al-bisericilor-trebuie-anatematizat-si-un/
MARELE SINOD. Părintele Antim de la Mănăstirea Bistrița, într-o SCRISOARE DESCHISĂ îi cere Mitropolitului Teofan SĂ RĂMÂNĂ ÎN BISERICĂ:
https://saccsiv.wordpress.com/2016/07/11/marele-sinod-paritele-antim-de-la-manastirea-bistrita-intr-o-scrisoare-deschisa-ii-cere-mitropolitului-teofan-sa-ramana-in-biserica/
Starețul Macarie al Schitului Oituz A ÎNTRERUPT POMENIREA IERARHULUI Arhiepiscopiei Romanului și Bacăului începând cu 3 iulie. Motivele: CMB, “săptămâna de rugăciune pentru unitatea creștinilor”, participarea la Sfânta Liturghie a unui MASON, cununii mixte, MARELE SINOD și multe altele:
https://saccsiv.wordpress.com/2016/07/15/staretul-macarie-al-schitului-oituz-a-intrerupt-pomenirea-ierarhului-arhiepiscopiei-romanului-si-bacaului-incepand-cu-3-iulie-motivele-cmb-saptamana-de-rugaciune-pentru-unitatea-crestinilo/
VIDEO: Pr. Theodor Zisis – Monahii Muntelui Athos nu recunosc sinodul din Creta:
http://apologeticum.ro/2016/07/video-pr-theodor-zisis-monahii-muntelui-athos-nu-recunosc-sinodul-din-creta/
Monahii din Athos: APEL PENTRU RESPINGEREA SINODULUI PANORTODOX ȘI ÎNCETAREA POMENIRII PATRIARHULUI CONSTANTINOPOLULUI:
http://sinodultalharesc.xyz/2016/07/14/monahii-din-athos-apel-pentru-respingerea-sinodului-panortodox-si-incetarea-pomenirii-patriarhului-constantinopolului/
Ereziile au aparut pentru ca uni, desi lipsiti de intelegere duhovniceasca, carora Sfânta Scriptură le mai spune şi oameni fireşti(I.Cor.2,14), au indraznit sa teologhiseasca. Atat in teologie (despre Dumnezeu) cat si in iconomie (despre Intrupare) uni ca acestia, pentru ca n-au inteles distinctia in unire si unirea in distinctie, au ajuns la confuzii grave facand din distinctie despartire si din unire contopire. Astfel in teologie uni accentuind unitatea fiintiala, negau alteritatea ipostatica, iar altii plecand de la distinctia persoanelor negau unitatea fiintiala; pe cand in iconomie datorita deosebirii dintre firi uni sustineau si o deosebire de personae, iar altii plecand de la unicitatea ipostatica contopeau cele doua firi intr-una.
Insa fiecare dintre acesti ereziarhi avea convingerea ca a lui credinta este cea buna, ca dumnezeul in care crede este cel adevarat, considera ca „dumnezeii” si „hristosii” celorlalte „credinte” sunt falsi, neconfundand dumnezeul si hristosul lui cu cei din celelalte „credinte”. Putem spune ca ecumenisti i-au depasit pana si pe ereziarhii din vechime in schizofrenia teologica.
In documentul „Relațiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creștine” se vorbeste despre o „restaurare a unitatii celor care cred in Hristos”, sau ca „Bisericile Ortodoxe membre [în CMB] consideră drept o condiţie sine qua non pentru participarea la CMB respectarea articolului fundamental al Constituţiei CMB, potrivit căruia pot fi membri numai cei care cred în Domnul Iisus Hristos ca Dumnezeu şi Mântuitor, potrivit Scripturilor, şi mărturisesc pe Dumnezeu cel în Treime, Tatăl, Fiul şi Duhul Sfânt”.
Pentru ca exista deosebire intre adevaratul Hristos propovaduit de Biserica Ortodoxa si hristosii inexistenti ai diferitelor pseudo-crestinisme, cum poate cineva, care se considera ortodox, sa afirme ca ortodocsii si eterodocsii cred in acelasi Hristos?! Cum sa faci o asemenea confuzie?! La fel si in legatura cu Sfanta Treime.
Sfântul Ciprian al Cartaginei spunea : „înşirând toate ereziile şi prezentând absurdităţile şi nebuniile fiecăruia, pentru că nici nu-mi face plăcere să spun ceea ce este îngrozitor sau ruşinos de ştiut, ne ocupăm deocamdată numai de Marcion…oare Marcion admite această Sfântă Treime (propovăduită de Biserică). Oare mărturiseşte acelaşi Dumnezeu Tatăl Atoatefăcătorul pe care Îl mărturisim noi? Recunoaşte pe acelaşi Fiu Hristos născut din Fecioara Maria , Cuvântul Care s-a făcut trup, Care a luat asupra Sa păcatele noastre ,Care a învins moartea murind, Care a început prin El Însuşi învierea trupurilor şi Care a arătat ucenicilor Săi că a înviat în acelaşi trup (în care trăise?). Cu totul alta este credinţa lui Marcion dar şi a celorlalţi eretici”(Sfântul Ciprian, Scrisori baptismale).Aceasta însemnând că noi dreptcredincioşii nu avem în comun cu ereticii nici pe Tatăl, nici pe Fiul, nici pe Sfântul Duh.
Sf. Ioan Gură de Aur: „De aceea v-am amintit adesea despre ereticii cei fără de Dumnezeu şi vă rog şi acum: să nu aveţi nici un fel comuniune cu ei – să nu mâncaţi cu ei, să nu beţi, să nu legaţi prietenii, nici relaţii, nici dragoste, nici pace. Căci dacă cineva se învoieşte cu ereticii în acestea, acela se face străin de Biserica Sobornicească”[10].
Sf. Ioan Gură de Aur spune următoarele: „Şi nu a spus „dacă vor propovădui ceva potrivnic”, sau „vor tăgădui toate”, ci „chiar dacă ceva puţin însemnat vor binevesti ce nu se potriveşte cu ce am binevestit noi, să fie anatema!”[3].
Sf. Vasile cel Mare: „De cei care arată că mărturisesc credinţa ortodoxă, dar sunt în unire cu cei care i se împotrivesc, dacă după mustrare nu vor întrerupe această unire, de aceia trebuie nu numai să te desparţi, dar nici fraţi nu se cuvine să-i mai numeşti”[6].
Sfântul Ignatie Teoforul: „Oricine vorbeşte altceva decât cele statornicite, chiar de ar fi demn în ale credinţei, chiar de ar posti, chiar de ar păzi fecioria, chiar minuni de ar face, chiar de ar prooroci, să-ţi fie acela ca un lup în piei de oaie, care lucrează moartea oilor”[4].
Sf. Nichifor Mărturisitorul: „Îi anatemizez pe cei care au lepădat predania sfinţilor, alipindu-se de învăţăturile cele pervertite şi aducătoare de moarte, şi care au îndrăznit să semene neghină pe ogorul credinţei ortodoxe, şi pe toţi cei ce-i urmează, ca pe o ocară a Bisericii lui Hristos, mă scârbesc de ei şi îi anatemizez”[11].
Din viaţa Sf. Nichifor Mărturisitorul: „Şi chemând la sine pe mulţi dreptcredincioşi, îi sfătuia, îi ruga şi îi învăţa să nu se unească cu ereticii, să se ferească de aluatul lor şi să fugă de învăţătura lor ca de muşcătură de viperă”.
Sf. Teodor Studitul: „Dacă ar da cineva toţi banii lumii şi are părtăşie cu erezia, nu este prieten al lui Dumnezeu, ci vrăjmaş”[13].
Sf. Maxim Mărturisitorul: „Aflând eu Biserica Bizanţului aşa precum era înainte, atunci şi eu mă voi afla într-însa, precum am fost mai înainte, şi voi merge la împărtăşirea aceea fără nici o îndemnare omenească; dar cât timp vor fi într-însa smintelile eretice şi smintitorii arhierei, până atunci nici un fel de cuvânt sau lucru nu mă va pleca să mă împărtăşesc cu dânşii vreodată”[16].
Sf. Marcu al Efesului: „Fugiţi de ei şi de orice comuniune cu ei, o, fraţilor! Asemenea oameni sunt apostoli mincinoşi, lucrători vicleni, care îşi iau chipul Apostolilor lui Hristos”[17].
Sf. Efrem Sirul: „Vai de cei ce murdăresc sfânta credinţă cu eresuri sau încheie vreo înţelegere cu ereticii! Atunci se va cere de la fiecare din noi mărturisirea credinţei şi unirea Botezului, credinţa curată de orice eres, pecetea neştearsă şi haina neîntinată”[22].
Sf. Nicodim Aghioritul: „Veţi spune, dacă este viclean conducătorul, să ne supunem lui? În ce înţeles zici „viclean”? Dacă aceasta ţine de credinţă, lasă-l şi fugi – nu numai de om, ci şi înger din cer de ar fi”[23].
Sf. Chiril al Ierusalimului: „Cu dreptate şi cu adevăr putem numi adunările ereticilor drept adunare a celor ce viclenesc… de aceea Crezul te previne, învăţând aşa: „Întru Una, Sfântă, Sobornicească Biserică”, pentru ca tu să fugi de aceste adunări mârşave, ci să te afli întotdeauna în Sfânta Soborniceasca Biserică, în care ai şi renăscut”[24].
Sf. Iosif Voloţki: „Să fie demn pentru tine oricine, afară de cel care învaţă erezia. Dacă va fi eretic, vom stărui să nu primim de la el nici învăţătura, nici împărtăşania, şi nu numai că nu ne vom împărtăşi la el, ci îl vom osândi şi cu toate puterile îl vom da pe faţă, ca să nu devenim părtaşi pieirii lui”[25].
Sf. Policarp al Smirnei: „Apostolii şi ucenicii lor se păzeau de eretici, încât nici nu voiau să vorbească cu dânşii, căci se sârguiau să înşele adevărul cu cuvintele lor cele meşteşugite şi mincinoase”[26].
Sf. Amfilohie al Iconiei: „Aşa şi Dumnezeu, Părintele, nu rabdă ocara Fiului Său, ci se întoarce şi urăşte pe cei ce-L hulesc pe El, şi se mânie asupra celor ce se unesc cu blestematul lor eres!”[27].
Sf. Isidor Pelusiotul: „Precum marinarii ascund momeala sub chipul mâncării şi prind peştii pe neaşteptate, asemenea şi războinicii eresurilor, ascunzându-şi gândurile rele după cuvinte frumoase, precum cu o undiţă îi ademenesc pe cei simpli la pierzanie”[28].
Din viaţa Sf. Ipatie de Rufinian: „Cum am aflat că [Patriarhul Nestorie] spune erezii despre Dumnezeu, am încetat orice comuniune cu el şi nu-i mai pomenesc numele; pentru că nu este episcop”.
Sf. Meletie Mărturisitorul: „Nu-i ascultaţi nici pe pustnici, nici pe preoţi, şi nici pe cei ce ne propovăduiesc învăţături nelegiuite, şi povăţuiesc în chipul cel rău, şi nici pe aceştia şi nici chiar pe episcopi să nu-i ascultaţi, dacă mărturisesc lucruri neadevărate, care nu sunt spre folos. Să fim lucrători, şi să cuvântăm, şi să stăm împotriva celor ce îndeamnă la rătăcire în chip viclean.
Din viaţa Sf. Cuv. Ilarion cel Nou: „Atunci fiind eliberat şi Cuviosul Ilarion, nu s-a întors la mănăstirea sa, deoarece nu încetase eresul luptării de icoane, iar scaunele episcopale erau ţinute de învăţători eretici şi arhierei mincinoşi”.
Din viaţa Sf. Cuv. Teodor: „Fericitul Teodor…ajungând degrabă la împărăteasca cetate, mai întâi a mustrat cu limbă slobodă pe năimitul care nu era păstor, pe Teodot Milisianul, mincinosul Patriarh al împărăteştii cetăţi, pentru că răzvrăteşte pe cei ce păreau că îi îndreptează şi mănâncă pe aceia pe care îi hrăneşte cu hrana cea vătămătoare a învăţăturii ereticeşti”.
Din viaţa Sf. Gheorghe Mărturisitorul: „Că mulţi învoindu-se la credinţa cea rea a împăratului, el, prin înţelepciunea cea bogata, a ruşinat pe împărat, iar pe mincinosul patriarh Teodot, care se numea „Casiter” şi pe ceilalţi cu dânşii eretici, i-a făcut să-şi cunoască amăgirea lor”.
Din viaţa Sf. Nichita Mărturisitorul: „Pentru ascultarea bătrânilor m-am supus nevrând, împlinind voia lor, m-am împărtăşit cu mincinosul Patriarh Teodot, de care lucru îmi este jale şi mă căiesc. Deci, să ştii bine că de acum înainte nici o împărtăşire nu-mi este cu voi. Ci petrec întru predaniile Sfinţilor Părinţi, pe care le-am primit de la început”.
Integral la sursa: http://paterika.net/2014/06/03/iii-invatatura-bisericii-despre-partasia-cu-ereticii/
Sinodul talharesc din Creta, toti pseudo-patriarhii si toti pseudo-episcopii care au semnat documentele sunt sub puterea ANATEMEI Sinodului Bisericii Ortodoxe Ruse din afara Rusiei, care in august 1983, imediat dupa Adunarea de la Vancouver, a predat anatemei ecumenismul.
“Anatema – celor care se ridica impotriva Bisericii Ortodoxe si sustin ca Biserica lui Hristos s-a impartit in asa-zise “ramificatii”, ce difera una de alta dupa doctrina si modul de viata, sau ca Biserica nu a existat in chip vazut, ci se va constitui abia in viitor, cand toate “ramificatiile”, sau partile, sau confesiunile si chiar toate religiile se vor uni intr-un singur trup.
Anatema – si celor care nu deosebesc Preotia si Tainele Bisericii de “preotia” si “tainele” ereticilor, dar afirma ca botezul si euharistia ereticilor ar fi suficiente pentru mantuire.
De aici, anatema – si celor ce comunica in mod constient cu ereticii amintiti sau sustin, propaga si iau apararea ereziei ecumeniste proaspat aparute a acestora sub pretextul pretinsei iubiri fraterne sau presupusei uniri a crestinilor scindati!”
http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2016/09/ecumenismul-fost-anatemizat-de-un-sinod.html