Sfânta Liturghie în Noul Testament

wpid-clopote-clopotul.jpg

 

Liturghie (lb. gr.) = Serviciu divin public. Slujba religioasă în timpul căreia se pregăteşte şi se aduce jertfa nesângeroasă a Sfintei Euharistii (în cadrul căruia pâinea şi vinul se prefac în Trupul şi Sângele Domnului conform cuvintelor Mântuitorului: “Acesta este Trupul Meu” – Luca 22:19).

1. Aducerea Jertfei Euharistice (Sfânta Liturghie) a fost poruncită de către Domnul şi Mântuitorul nostru Iisus Hristos Apostolilor şi prin Apostoli episcopilor şi preoţilor

“3. Dar după un timp, Cain a adus jertfă lui Dumnezeu din roadele pământului. 4. Şi a adus şi Abel din cele întâi-născute ale oilor sale şi din grăsimea lor. Şi a căutat Domnul spre Abel şi spre darurile lui” (Facerea/Geneza 4:3-4) * Încă de la început oamenii au adus jertfă lui Dumnezeu. Astăzi preoţii aduc ca jertfă lui Dumnezeu chiar Trupul şi Sângele Domnului nostru Iisus Hristos, Sfânta Euharistie.

“Şi luând pâinea, mulţumind, a frânt şi le-a dat lor, zicând: Acesta este Trupul Meu care se dă pentru voi; aceasta să faceţi spre pomenirea Mea.” (Luca 22:19)

“24. Şi, mulţumind, a frânt şi a zis: Luaţi, mâncaţi; acesta este trupul Meu care se frânge pentru voi. Aceasta să faceţi spre pomenirea Mea. 25. Asemenea şi paharul după Cină, zicând: Acest pahar este Legea cea nouă întru sângele Meu. Aceasta să faceţi ori de câte ori veţi bea, spre pomenirea Mea.” (I Corinteni 11:24-25)

continuare articol pe:

http://binevestitorul.wordpress.com/2013/08/05/sfanta-liturghie-in-noul-testament/

Lasă un răspuns

